Tuesday, March 1, 2011

minggu final exam

ini laa tarikh aku exam naseb 5subjet aje . . buat masa sekarang nieh exam kitchen alhamdullilah ok..
- Garde Manger buat mayo memang time tuh takut sangat, ea laa buat sowang2 pulak tuh terkejar2 aku nk siapkan, hahaa . .
- Masakan Asia kena buat 4masakan (roti naan, tom yam, kari ayam, daging masak halia) . . yang seronok nyer aku ber'partne dengan WanyAhmad tuh, bekerja dengan dye seronok laa jugak, xmalas tao dye ajee yang dok masak, hehee . . hiasan sume aku stand by kan so senang laa sikitkan :)
daa habis pon exam kitchen, next sem aku daa xpyh nk penat2 iron baju kitchen daa coz xder masak . .
next peper semuanyer teori :
- Paper English ? adushh jumpe lagi bahase inggeris engatkn daa habis spm xder laa aku nk belajar speeking2 nieh, time paper nieh huh selamat laa aku dapat jawab semuanyaa alhamdulillha soalan boley tahann susuh . . huh!
sekarang nieh tengah tunggu next peper pulak :)
- Food Safety ? enth xtao laa mcm mne nak jawab, chef da bg tips tapi 3 jee yg masuk dari 14 tips-tips tuh . . time dlm blik exam puah aku memandah sekeliling nk pkir ayat ader laa sikit2 yg aku engat tp boley laa jawab . . ader yg aku maen hantam, HAHAAA . . sbb da blerrr,huh . . skunk tinggal lagi 1 paper IT . .
- Gastronomik ? OMG! aku dah xtao nk jawab mcm mane huaaaa . . . da laa bagi tips2 last minit, tidak . . . susah gilee . . no commant laa memang susah! full stop .

23/2 - Kitchen Garde Manger
25/2 - Kitchen Masakan Asia
28/2 - English Language Awarnes
3/3   - Food Safety
7/3   - Gastronomik

No comments:

Post a Comment