Tuesday, April 3, 2012

last trainee

hahahaaa, akhir nyer habis jugak trainee selame 5bulan nieh.. lepas nieh kene buat report pulak dengan presntion lagi OMG! habis laaaa.. malas betul nak habis trainee nieh sebab dah best trainee dekat philea nieh, chep dengan staf semue spotting kilewrrr.. sory guys dah lame xupdate blog bz dengan kerje jeeee .. bile dok kitchen pastry xder mase langsung nk buat report, dah laa 2 bulan setengah aku dekat kitchen tuh huuuuh! dengan chef yang suke mencarut lagi atoiiii, perempuan lak tuh.. asyik kne buat partime jeee ingat kite nieh satf kee ggrrrrr, heheheeee bley lak aku lepaskan geram dekat cnieh sory2 geram pnyer pasal nieh.. 

Tuesday, January 3, 2012

HAPPY NEW YEAR !!

HAPPY NEW YEAR 2012 !

pejam kelip dah 2012 kan, mase berlalu dengan cepat . . tahun nieh azam semua nak yang baru yang baru lah, tahun nieh bagi aku smua nye nak yang baru :) tahun nieh aku sambut tahun baru dekat melaka jerr, balek jerr dari kerje ingat dapat lah tengok bunge api tapi tak dapat pun, jz dengar jerr hurmm kesian betul laaa . . tapi nieh dah kali yang ke 2 sambut dengan kawan . . kalau sambut dengan family baru best sikit, dapat laa g tengok bunge api huhuhuu . . 
btw aku happy jugak laa dekat sini, smthing yg berbeza kan heheee . . 

Wednesday, December 28, 2011

8TAHUN!

SAYA MAHUKAN YANG TERBAIK UNTUK DIA
TERIMA KASIH ALLAH

time to update !

hai guys, dah lame tak update blog oohhoohh rindu sangat .. actualy  banyak sangat story yang nk d'kongsikan dengan u all .. biase lah, semenjak aku menjadi sebahagian orang melaka nieh dah lupe nak online, asyik kerje sajee .. nieh laa 1st training aku dekat Philea Resort & Spa, Melaka Aye keroh .. 1st aku dekat sini oowwhh sangat blerrrr ahahahaaa masuk jer kitchen tak tau nak buad ape, 1weeks aku dekat kitchen jadi orang pendiam tapi dah nak 2month baru laaa dah pandai nak bersuare2 nieh hehehheee .. kadang-kadang pelik jugak laa tetibe aku jadi macam nie, sampai jannah dengan nanie cniour aku nieh pun pelik aku dekat rumah selalo ader jerr bende lawak yang nk d'citerkan .. 1bulan aku tak balik KL rindu sangat dekat dye dengan ibu tesayang aku tuh :) mase aku dekat sane yang teman si dye lah heheheee terime kasih yee shafique, duit lebih Rm100 habis dekat topup jer lah, kalau nak kate duit habis dkat makan tak mungkin sebab dekat kitchen asyik makan jerr, nampak jerr nim sum cepat-cepat habis kan heheheee ..btw aku dekat sane rapat dengan farra budak uitm dunggun, dye kawan yang kelaka ahahaaa bajet poyooo sume dekat dye laaa, bile bepisah jerr mule laa 'imy' laaa oopppsss kami bukan lesbian tao salah tuh .. 1st kitchen aku masuk dekat sane cravo-cravo (fine daining kitchen), 2nd chines kitchen then yang sekarang main kitchen, kitchen yang 5star hahahaaa, dept nieh best otak sume gile gile enjoy cume ramai boy jer dekat main kitchen nieh, next month masuk pastry kitchen pulak dah .. tak tau lah macam mner nanti .. ok laa, tq sebab sudi sudi bace karangan aku nieh heheheee, saje nak kongsi pengalaman aku dekat kowang, tp jgn lupe nnti ader sambungan nyer lagi tau!
to be continue . . . .    :)

Friday, November 4, 2011


I know, the time will come when I stop breathing. 
When my heart no longer make a pulse.
What a heartbreaking sight it will be, but a masochistic sight for my end of the straw. 
So I await, for my time to come..

Relationships



Relationships can never be the same as they were in the beginning, I suppose ..

Expecting relationship to stay the same is like expecting a flower to grow on its own,
No!



                         ♥  lotsa love